Magamról

Saját fotó
Pécs, Baranya, Hungary
"A boldogságot csak az bírja el, aki elosztja. A fény csak abban válik áldássá, aki másnak is ad belőle... Amit szerzel, amit elérsz, amit tudsz, amit átélsz, osszad meg. Az egész világ a tiéd. ... Amiből másnak nem adsz, legyen az arany, iszappá válik; legyen szent fény, átokká válik; legyen gyönyör, halállá válik..." (Hamvas Béla) Én ebben hiszek.... Akinek van -adnia kell! Ha nincs is semmid, van szeretet a szívedben -hát adj belőle! Van mosoly a lelkedben -hát osztogasd bőven! Van segítő szándék benned -hát segíts! Mindenkiben van valami jó, amit megoszthat másokkal - hát tegyétek!

2011. február 28., hétfő

Ébredés

Sok mindenre ráébredhetünk....
Már nem a káposztás tészta a kedvencünk;  eddig a csoki volt, most a vanília. Eddig csak kapni volt jó, s lám egy ideje adni jobb! Eddig az volt a lényeg: mások szeressenek, most csak a szeretet.

Változás.  

Amitől féltem.      ....eddig.....                Hiszem rák vagyok!!!
Most alig várom. S velem együtt egyre többen várják. 

The critical mass.....

Nem tudom ki és mi vagyok. Nem tudom miért vagyok itt, ahol vagyok. Egyáltalán: semmit sem tudok - magamról, az eredetemről is  szinte alig. 
Rengeteg kérdésem van, de kitől kapok válaszokat??? Másoktól lenne a legkönnyebb, de mit  tudnak ők rólam? Nem is ismernek! ...én sem magamat.

Hát ez a feladat. Megismerkedni magammal. Őszintén; az elejétől. Ezer kérdés és a "hol kezdjem?"... Senki nem mondta, hogy ez könnyű. Senki nem mondta, hogy sikerül azonnal.
A felismeréstől való félelem azt hiszem természetes, de csak amíg az ember fia rá nem jön a nyitjára az első lépésnek. Onnan lassan, lépésről- lépésre elindul valami legbelül. És ha vannak barátai, akik rávilágítanak a dolgok nyitjára és menetére, máris haladunk. Aztán egyszer csak körvonalazódni kezd....
Ki vagy...... mit akarsz itt e földön? A válasz nem tiszta, nem konkrét. De az utat megmutatja. És mintha egy mély álomból ébrednék, azt látom: ez rémálom volt. Nem akarom még egyszer! És kinyitom  a szemem, hogy lássak is ne csak nézzek, mint annyi hosszú éven át. És nézd csak a "látás" fájdalommal jár. A felismerés döbbenettel. Mit csináltam eddig??? Hol éltem??? És miért így??? 

Voltam - mert kellett, hogy legyek.
Éltem - mert teremtettek és az ösztön ezt diktálta.
Ettem - mert éhes voltam és ittam, mert szomjas.
Aludtam - mert álmos és fáradt voltam.
De felébredtem: nézek és most már látok is.
Akarok látni, akarok dolgokat megérteni, akarok tenni, hogy jobb legyen - és már nem csak magamért. Sokan vagyunk, mindannyian egyediek vagyunk - hát vigyázzunk magunkra! Meg egymásra.

Ébredés.....

Nem véletlenül vagyok itt. Okkal. És fejlődni akarok, hogy tovább is léphessek. Tudatosan.
És akármilyen meglepő: véletlenek márpedig vannak!
....és történnek, egymás után....
Csak észre kell venni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése